Slider

Saturday, February 28, 2009

做了一個怪夢, 夢見了鬼 I.F.!!

:: i.f. breezy ::
i think i crashed into a ghost
how breezy can that be!


"夢境/范世琪"

做了一個怪夢
夢見了鬼
穿著白色皮鞋
帶黑色領帶
他有藍色眼睛
長相很奇怪
但卻面帶笑容
闖入我夢境

我黑色的夢境
奇怪又美麗
我卻總是看不清 你笑的表情
你藍色的眼睛 帥氣 又神秘
你說是你 闖入 我的夢境

按这里去听歌
----------

这首歌是我无意间听到的,
一名非主流的女歌手,写出一篇非常有画面的歌词
第一次听后,这个画面一直浮现在我脑海里
所以终于把它画了出来
很喜欢把视觉和音乐结合
因为我觉得这两者是不能分开的
一首好歌,给你很好的画面

不知道是不是听太多鬼鬼鬼的
刚才十一点多回家经过BatuLintang那条路时
看到一个auntie站在路边直直酱
问女友有看到吗
她说没有人叻
吓到毛到站啊

做了一個怪夢,
做了一個怪夢,
做了一個怪夢,
你梦见什么怪梦了吗?
真的是很breezy
冷到~~~

10 comments:

Cathy said...

What an amazing, distinctive illustrative style - love it!

get zapped said...

Simply marvelous!

不胜寒 said...

不要怕!下次见到鬼记得关灯,让鬼见不到你!

chuck said...

tat auntie s ghost?

Maria Madonna Davidoff said...

very cool illo!

annna said...

very cute wehh.. makes me wonder, where do you get your inspiration from?

Adeline said...

Such a beautiful ghost...hehe...

Shyang said...

cathy: thanks a lot!

get zapped: thanks a lot!

cannot-tahan-cold: lame enough, good!

chuck: either a schizophrenic patient, or a ghost, haha

Maria: thanks a lot!

annna: haha i wrote in the post liao la..iz from a song..i jus draw the lyrics out haha

adel: beautiful n scary haha

ee tieng 婷婷de blog said...

哎哟!都快12点了,还不回家难怪会遇到啦!告诉你哦!12 点多了(阴气重哦!)还不睡觉更容易遇到!没事最好早点回家,早点睡觉!!

Shyang said...

ee tieng: 哈哈其实我不相信的啦